Våra tjänster
Som utomstående är det alltid lättare att se en text, produkt eller tjänst genom kundens ögon. Vi är experter på kundfokus och hjälper er att utveckla era erbjudanden utifrån kundens perspektiv. Hos oss har ni möjlighet att utvärdera såväl befintliga produkter som kommande produkter innan de släpps på marknaden. Genom att identifiera eventuella brister kan ni sedan sätta in förbättringsåtgärder där det behövs.
I alla våra granskningar ingår en skriftlig rapport med förbättringsförslag. Ni väljer sedan själva vilka förändringar och förbättringar som ni vill genomföra.
Kvalitetsgranskning av text
Kvalitetsgranskning av skriftligt material kan ses som en utökad form av korrekturläsning. Förutom att vi förstås går igenom språket så tänker vi också analytiskt kring innehåll och kundanpassning. Vi tittar även på vilken information som eventuellt saknas i det material vi går igenom.
Exempel på produkter som kan behöva våra extra ögon:
- Trycksaker
- Webbplats och digital närvaro
- Nyhetsbrev
- Manualer och rutinbeskrivningar
- Kvalitets- och/eller hållbarhetspolicy
- Hållbarhetsrapporter
Kvalitetsgranskning av tjänster, service och bemötande
Vi tittar på hur ni kan bli mer effektiva och skapa bättre kundupplevelser med de resurser ni redan har. Med utförlig feedback och förbättringsförslag från oss kan ni sedan utveckla era tjänster och erbjudanden och därigenom skapa ännu högre värde för era kunder.
Vi är ett bra och kostnadseffektivt komplement till marknadsundersökningar såsom fokusgrupper och djupintervjuer eftersom vi ger snabb återkoppling. Självklart ger vi också råd kring hur ni kan lära känna era kunder bättre för att ta reda på era kunders specifika behov och förväntningar.
Rådgivning och övriga tjänster
Kvalitetsutveckling är för alla, även för er som idag inte har ett kvalitetsledningssystem eller är certifierade enligt ISO 9001. Med många års samlad erfarenhet och engagemang för kunder och konsumenter kan vi hjälpa er med kvalitetsutveckling och kundfokus på alla nivåer.
Våra tjänster kan utföras som enskilda uppdrag eller som en del av interna kvalitetsrevisioner.